خاطره آقای قرائتی از نماز امام خمینی(ره)



نماز پلی به آسمان

خاطره آقای قرائتی از نماز امام خمینی(ره)
رييس ستاد اقامه نماز گفت: هنگامي که امام خميني(ره) روزهاي پاياني عمر خود را در بستر بيماري سپري مي‌کردند، به يکي از اطرافيان فرمود که "اگر هنگام نماز ظهر خواب بودم مرا حتما بيدار کنيد."

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمين محسن قرائتي روز پنج شنبه در همايش سالگرد ارتحال امام خميني(ره) كه در دانشگاه علوم پزشکي اصفهان برگزار شد، ادامه داد: آن فرد دلش نيامد امام را با آن بيماري سخت از خواب بيدار کند. امام ده دقيقه پس از اذان ظهر بيدار و وقتي متوجه شدند اذان را گفته‌اند با ناراحتي فرمودند "تاکنون اتفاق نيفتاده بود که ده دقيقه، نمازم را دير بخوانم."

وي به اهميت نماز در ديدگاه امام خميني(ره) اشاره کرد و افزود: نماز شکر، نماز رشد، نماز انس و نماز قرب چهار نوع نمازي است که در قرآن از آن نام برده شده است.

قرائتي با اشاره به نماز شکر در قرآن کريم، اظهار کرد: خداوند به نماز ما نياز ندارد، بلکه خلق خداوند نيازمند نماز است.

اين مفسر قرآن در بيان نيازمندي انسان به نماز، افزود: اگر گفتند خانه خود را رو به خورشيد بساز، به اين معني نيست که خورشيد به ما نياز دارد. اگر ما رو به خورشيد خانه بسازيم، چيزي نصيب خورشيد نمي‌شود. اگر پشت به خورشيد خانه‌هاي خود را بنا کنيم چيزي از خورشيد کم نمي‌شود. در قرآن آمده است اگر همه شما کافر شويد ذره‌اي در خداوند تاثير ندارد.

قرائتي با ذکر آيه نماز رشد بيان کرد: نماز واقعا انسان را رشد مي‌دهد و تربيت مي‌کند و هيچ کمالي نيست مگر اين که در نماز آمده است.

رييس ستاد اقامه نماز اضافه کرد: در نماز پست و مقام مطرح نيست. هرکس که بنده صالح است در نماز بر او درود و سلام فرستاده مي‌شود. رنگ نيز در نماز مطرح است. نماز با لباس سفيد ثواب بيشتري دارد. اگر وقت نماز مسواک بزنيم يک رکعت نماز هفتاد برابر مي‌شود. آب در نماز در وضو و غسل و خاک در نماز در سجده و تيمم وجود دارد.

وي افزود: امام(ره) در وصيت نامه خويش فرمود "من با دلي آرام و قلبي مطمئن از ميان شما مي‌روم."

منبع: فرارو



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ن : مهربانو
ت : 25 بهمن 1394


محمد بن حسن عسکری (عج) آخرین امام از امامان دوازده گانه شیعیان است. در ١۵ شعبان سال ٢۵۵ هـ.ق در سامرا به دنیا آمد و تنها فرزند امام حسن عسکری (ع)، یازدهمین امام شعیان ما است. مادر آن حضرت نرجس (نرگس) است که گفته اند از نوادگان قیصر روم بوده است. «مهدی» حُجَت، قائم منتظر، خلف صالح، بقیه الله، صاحب زمان، ولی عصر و امام عصر از لقبهای آن حضرت است.