لذت نماز خواندن از منظر آیت‌الله بهجت



نماز پلی به آسمان

لذت نماز خواندن از منظر آیت‌الله بهجت
فرزند آیت‌الله بهجت با بیان اینكه نماز اول وقت مورد تاكید پدرم بود، گفت: آیت‌الله بهجت همواره امام زمان (عج) را حاضر بر اعمالش می‌دید.
حجت‌الاسلام والمسلمین علی بهجت فومنی  در مراسم بزرگداشت مرجع تقلید جهان تشیع حضرت آیت‌الله‌العظمی محمد تقی بهجت فومنی در سالن ولایت سازمان تبلیغات اسلامی گیلان، درباره ویژگی‌های پدر بزرگوارش، اظهار كرد: خداوند در هر قرن فردی مانند ایشان را به عنوان الگو برای مردم معرفی می‌كند.

وی، با اشاره به اینكه انبیای الهی با تفكری كه خواست انسان است حركت خود را انجام می‌دادند، تصریح كرد: حضرت ابراهیم (ع) در امتحان الهی خانواده خود را در سخت‌ترین شرایط رها كرد و در جایی دیگر طبق دستور الهی قصد ذبح فرزندش را داشت.

فرزند آیت‌الله بهجت، با بیان اینكه رسیدن به مدارج علمی شرط لازم است اما كافی نیست، اضافه كرد: باید به دنبال كار و هدف خدایی باشیم.

وی، به بیان ویژگی‌های فردی و شخصیتی آیت‌الله بهجت پرداخت و ابراز كرد: ایشان دائماً خود را در حضور خداوند و امام زمان (عج) می‌دید و بر صله رحم تاكید زیادی می‌كرد.

بهجت، با اشاره به اینكه پدرم فرموده بود كه حضور و توجه به امام زمان (عج) موجب نزدیكی ایشان به بندگان می‌شود، گفت: لذت خواندن نماز از هر چیزی در دنیا بالاتر است و عزم راسخ در ترك معصیت انسان را به جایگاه اصلی خود نزد خداوند می‌رساند.

وی، ادامه داد: آیت‌الله بهجت، امام زمان (عج) را حاضر بر اعمال خود می‌دید و عقیده داشت حضرت مهدی (عج) قبل از اینكه دیگران حرف ایشان را بشنوند، سخن وی را شنیده و اعمالش را می‌بینند.

فرزند مرجع تقلید شیعیان جهان، خاطرنشان كرد: علم و معرفت موجب شكوفایی انسان می‌شود كه هر قدر عمیق‌تر شود بیشتر اوج می‌گیرد و قرآن رمز پرواز و اسباب تفكر و تدبر انسان است.

وی، با تصریح بر اینكه انسان تنها موجود برگزیده عالم در تفكر و تدبر به تسلیم فرامین الهی است، یادآور شد: درجه ایمان هر فرد به میزان معرفت او بستگی دارد


نماز پلی به آسمان]]>

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ن : مهربانو
ت : 23 بهمن 1394


محمد بن حسن عسکری (عج) آخرین امام از امامان دوازده گانه شیعیان است. در ١۵ شعبان سال ٢۵۵ هـ.ق در سامرا به دنیا آمد و تنها فرزند امام حسن عسکری (ع)، یازدهمین امام شعیان ما است. مادر آن حضرت نرجس (نرگس) است که گفته اند از نوادگان قیصر روم بوده است. «مهدی» حُجَت، قائم منتظر، خلف صالح، بقیه الله، صاحب زمان، ولی عصر و امام عصر از لقبهای آن حضرت است.